torsdag, januari 06, 2011

Den röda dagen

Idag har man varit ledig och jag kan säga att det behövdes. Vaknade kl 05, tittade på klockan, skrattade åt den och sen somnade jag om igen. Hur skönt som helst.

Min syster berättade idag att min favorit Alex Schulman skrivit på sin blogg att man kan förbeställa hans nya bok, få den före alla andra och få den signerad. Överlycklig blev jag och la en beställning direkt.
Glömmer aldrig våren förra året då han var i Gävle och föreläste. Efter föreläsningen gick jag fram till honom med knallröd färg i ansiktet för att få min bok signerad. Inget slår det ögonblicket.

Nu på kvällen har jag spenderat mycket tid till att fundera ut det sista jag ska fixa här hemma. Har surfat runt efter två sängbord, tv-bänk, lampor, tavlor, fina fotografier mm. Har äntligen fått ny motivation och en ny bild i huvudet för hur jag vill ha det. Är mest taggad efter att få köpa mitt bonsaiträd som jag ska i hörnet i vardagsrummet.

Helgen bjuder väl inte på alltför många aktiviteter då har jag en vit månad men imorgon åker jag till Hofors för att spendera kvällen hos D.
På lördag blir det god mat, film och mys i soffan.



Xoxo / Billgren